Semesterrapport del 4

När vi så kommit på plats hos våra vänner och fått vila lite så var det på söndagen dags för 30 grader, sol och riddarspel! Vi åkte till en mindre ort där det varje år hålls riddarspel liknande de i Hova. Här fanns fotsoldater, riddare, falkenerare och BÅGSKYTTAR. När jag har tillräckligt många tusenlappar över ska både jag och pojkarna få bågar, men det lär dröja...

--- eller fotosoldater?

Missa inte killen med kameran...


Riktiga riddare använder rustning, även i 30 grader.

Det är så snyggt när splittret far från lansarna.


och falken som försvann

Denna falkeneraren fick inte ens tillbaka sin fågel...


överallt bågskyttar... *gillar*


Dessa fantastiska bågskyttar som sköt så bra och rörde sig så välkoordinerat. Det var otroligt kul att se.

När så jag var kräkfärdig och halvsmält av hettan åkte vi tillbaka hem till våra kompisar, men på vägen dit var vi tvugna att visa för alla att vi är turister. Miml svängde in på en busshållplats och lämnade över kameran med zoomen på för att jag skulle fotografera:


eller var det Storcharna? ;-)

Kolla på storkföräldrarna och den lilla storken som sticker upp strax till höger ovanför stolpen.

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Hittade Dig hos Gråbossen, blev nyfiken!

Trevlig blogg som jag bara måste läsa!

Ha en bra dag!

2009-07-29 @ 10:36:46
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Postat av: Anki

2009-07-30 @ 19:31:57
URL: http://anci62.blogg.se/
Postat av: Anki

Kikar in här varje dag för att läsa. Hova där var vi en gång när Robin var liten.

2009-07-30 @ 19:33:02
URL: http://anci62.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0