Musik om kvällarna

Som alla märker så är sommaren slut, om inte meterologiskt så i alla fall mentalt. Jag och miml har roat oss med att gå på Liseberg och lyssna på Augustifamiljen. Detta band, som består av idel begåvade musiker med sina rötter i andra konstellationer, har spelat på Lisebergs Taube-scen mitt i veckorna, före och efter högsäsong. Vi hörde dem senast i går och jag tänkte dela med mig lite av de foton vi har tagit. Tyvärr kan jag inte spela deras versioner av kända låtar här utan i stället får jag uppmana er att komma till Liseberg 3/9 kl. 20.00. Om du hinner före mig dit så håll en plats längst fram, snälla...



Här ovan syns en manlig stilikon, Björn, som alltid ser lagom avslappnad ut oavsett om han spelar tamburin, keyboard upp och ned eller saxofon.



På trummor skymtar Labbe och vid mikrofonen står Magnus Carlsson. En sån röst... Tjejen bakom oss i går som utropade "Tänk att han sjöng the Smiths" säger allt.



Här har vi Björn, igen och bakom står Daniel. Tyvärr fick jag ingen bra bild eftersom han oftast rör på sig och inte ens med höga ISO-tal gick det att få något som inte var suddigt.



Bästa duetten under kvällen - I'm going to Jackson - och den blev inte sämre av att jag sett "Walk the line". Gör det om du inte gjort det ännu, och gillar Johnny Cash.



Och här har vi Simon. Han lät så lycklig när han sjöng i går. Nu undrar vi bara om de kan toppa detta nästa vecka?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0