Semesterrapport del 2

När vi åkte vidare från Berlin mot Krakow fick vi lite att tänka på, både vad det gällde vädret:




och texten i turistguiden som talade om att 45% av Polens vägnät är i kraftigt behov av upprustning:



Detta ska alltså vara en motorväg från gränsen i Tyskland till Krakow. Jag var glad att jag hade min åksjukemedicin med. Vi körde ifrån det dåliga vädret, men det hann i fatt oss nån timme efter vi nått Krakow. Vi hann i alla fall lasta in oss i rummet och titta på gården utanför vår rum.



Vårt rum har sitt fönster ovanför springbrunnen. Det porlade mysigt men när regnet sedan vräkte ner var det inte lika mysigt, så vi skyndade tillbaka för att utforska uppehållsrummet på vandrarhemmet. Där fanns det internetdatorer, tv och en soffa. Några andra gäster satt redan och tittade på tv så jag och d.y gick på en expedition för att hitta tepåsar, bröd och fika. (Allt det goda hemifrån svärmor var ju i stort sett slut.) Eftersom miml fått en otrevlig förkylning letade jag rätt på ett apotek där jag med hjälp av lite engelska, kroppen och god vilja köpte huvudvärkstabletter - troligen Citodon - som hjälpte. Senare på kvällen, i mörkret, tog jag och miml en promenad till de judiska kvarteren utan kameran, och så var den dagen slut.

Kommentarer
Postat av: Anki

Visst är det kul att åka omkring och se nya platser runt omkring oss!

2009-07-22 @ 17:29:05
URL: http://anci62.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0