Med kameran på magen i närmiljön

I helgen som gick fick vi lite tid att se oss omkring, jag och d.y. Vi tog en del bilder. Under fredagen fotade jag lite nere vid ån. Det blev en del bilder som jag är ganska nöjd med. Jag ska komma underfund med hur jag ska göra för att fotografera himlen när solen lyser som den gör nu bara. Det kändes som att allt jag fotade blev för ljust överallt i fredags. En del kan jag snabbfixa i GIMP men jag måste lära mig mer om detaljarbetet, det är helt klart.


Det är vackert vad skuggor gör.


När jag tänker på det... Det är väldigt vackert bara utanför knuten på mitt hus, ja, nästan i alla fall. Jag kommer att få upptäcka mycket runt omkring i sommar som vi lätt bara gått förbi tidigare, bara för att jag ser det genom kameran istället för att skynda förbi med nedslagen blick.


Att stå här och fundera är rogivande, när man slipper cyklister på hälsenorna. :-)

Nu ska jag lyfta kameran, och blicken, och se mig omkring mer.

Kommentarer
Postat av: Gråbossen

Visst ser man världen med andra ögon när man tittar genom kameran. Även utan kameran upptäcker man motiv på ett annat sätt än tidigare.

2009-06-29 @ 23:41:52
URL: http://grabossen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0